When I Say "I Am A Christian"...


「當我說『我是基督徒時』」-


這是1988年Carol S.Wimmer 發表


在the Assemblies of God periodical Hi-Call Gospel Magazine的一首詩。


詩是這樣寫的


 


當我說我是基督徒時,我並不是在叫喊著"我已得救" 


而是在低聲的說,"我曾經迷失過",所以我選擇了這條路 


 


當我說我是基督徒時,並不是因為我覺得比你高一等 


而是承認我一直在蹣跚而行,所以我需要一位生命中的嚮導 


 


當我說我是基督徒時,我並不是在顯示自己很強壯 


而是在承認自己的軟弱,並祈禱尋求繼續前進的力量 


 


當我說我是基督徒時,我並不是在吹噓我的成功 


而是承認自己的失敗,並且沒有能力償還所背負的債 


 


當我說我是基督徒時,我並不是在自我宣稱我是完美的 


而是讓你看到我生命中的瑕疵是這麼的明顯 


但上帝相信我是有價值的 


 


當我說我是基督徒時,我還是會感到痛如針刺般 


但我有上主來分擔我的心痛,所以我會繼續尋求祂的名 


 


當我說我是基督徒時,我並不是在評價你 


因為我沒有那樣的權柄,我只知道我是被愛著的


 


When I say..."I am a Christian" 


I'm not shouting "I am saved" 


I'm whispering "I get lost!" 


"That is why I chose this way."


 


When I say..."I am a Christian" 


I don't speak of this with pride. 


I'm confessing that I stumble 


and need someone to be my guide.


 


When I say..."I am a Christian" 


I'm not trying to be strong. 


I'm professing that I'm weak 


and pray for strength to carry on.


 


When I say..."I am a Christian" 


I'm not bragging of success. 


I'm admitting I have failed 


and cannot ever pay the debt.


 


When I say..."I am a Christian" 


I'm not claiming to be perfect, 


my flaws are too visible 


but God believes I'm worth it.


 


When I say..."I am a Christian" 


I still feel the sting of pain 


I have my share of heartaches 


which is why I seek His name.


 


When I say..."I am a Christian" 


I do not wish to judge. 


I have no authority. 


I only know I'm loved.


 


-Author Carol Wimmer - Copyright 1988


 


http://www.youtube.com/watch?v=jRbNhDbUztM&NR=1


 

arrow
arrow
    全站熱搜

    dudu樂園 發表在 痞客邦 留言(1) 人氣()